Puig, un exemple d’empresa familiar que treballa en un mercat global

Marc Puig ha explicat que el grup empresarial tracta de “crear marques i experiències olfactòries úniques capaces de fer somiar als seus clients”
La nova plataforma del grup, Puig Futures, fomenta la innovació en l’àrea digital, en producte, tecnologia i nous models de negoci.

“L’ambició de PUIG és aconseguir els 3.000M€ en 2025” ha explicat Marc Puig, president de la junta directiva d’aquesta empresa familiar de moda i fragàncies. Durant la conferència oferta aquesta tarda, a l’Hotel Valparaíso de Palma, i de la mà del Cercle d’Economia de Mallorca; Puig ha analitzat el creixement que ha experimentat l’empresa durant els últims anys.

Marc Puig ha explicat que el grup empresarial tracta de “crear marques i experiències olfactòries úniques capaces de fer somiar als seus clients” i que per això treballen diàriament per a convertir-se en una empresa global que sobresurt “en els àmbits d’innovació i creixement tecnològic”.

PUIG és avui un dels sis principals grups de perfumeria del món, en el qual treballen 4.200 empleats i els productes dels quals es venen en 150 països (el negoci internacional suposa un 86% del volum) facturant segons les últimes dades de l’empresa 1933M€ anuals (xifres del passat 2018).

El representant de l’empresa de moda i fragàncies ha analitzat, davant els més de 100 assistents, l’interès que PUIG ha pres en els últims anys per posicionar-se en plataformes locals o regionals del sector de la bellesa. “Han aparegut nous mercats que estan emergint amb rapidesa. Amb la nostra participació en Lotus del Sud i Kama Ayurveda ens assegurem una presència a Colòmbia i l’Índia respectivament. Tots dos són el primer pas cap a una posició majoritària de PUIG en un futur”.

La finalització de l’acord amb Valentino també ha estat un dels temes que s’ha tractat durant la conferència. “Estan sent anys plens de reptes” ha explicat Puig. Després de la sortida d’aquesta fragància PUIG ha hagut de reorientar la seva estratègia de negoci i recolzar-se més en les seves marques pròpies. “Paco Rabanne i Carolina Herrera es van convertir des de 2018 en les nostres marques més rellevants i volem convertir-les en marques de 1Bn€”.

Paco Rabanne manté la quarta posició en el rànquing global des de 2015, amb dues línies entre les Top10 del rànquing masculí. Carolina Herrera per part seva, es troba en el número 11 del rànquing mundial i ocupa una posició de lideratge en el mercat llatinoamericà. “Tenim nous projectes per a Paco *Rabanne per a Carolina Herrara per al 2020 que esperem que ens ajudin a créixer en el rànquing mundial” ha assegurat Marc Puig.

PUIG malgrat tenir representació en 150 països continua amb la seva seu a Barcelona i el mercat espanyol continua sent un dels referents per a la marca. “Espanya representa un 14% del volum de vendes, malgrat no ser el més elevat és especial per a nosaltres, ens ofereix grans canals de comunicació i una bona posició en el mercat”.

Marc Puig també ha volgut analitzar la nova plataforma del grup, ‘Puig Futures’, que fomenta la innovació en l’àrea digital, en producte, tecnologia i nous models de negoci. “La nostra visió és liderar la transformació en la categoria de fragàncies a través de la innovació. Apostem per un element que serà essencial en tota empresa global. Necessitem evolucionar i créixer contínuament si volem ser un referent en el sector i aquesta plataforma ens està donant grans resultats”.

Sis projectes pilots han nascut gràcies a ‘Puig Futures’ i estan posicionant a PUIG en el mercat tecnològic. Un d’aquests és AirParfum, una proposta d’innovació que millora “l’experiència olfactòria en el punt de venda”.

Finalment, Marc Puig ha volgut parlar del canvi de negoci que està sofrint l’empresa. “Estem apostant per un model més sostenible, focalitzat en l’economia circular; i una major consciència i participació dels empleats”.

Miguel Iraburu: Els empresaris demanen “innovar en turisme i indústria” a Balears
Aurelio Vázquez protagonista del II Fòrum Illeslex Advocats
Menú