Miguel Iraburu: Els empresaris demanen “innovar en turisme i indústria” a Balears

El responsable de l’Enquesta dels Cercles, que recull l’opinió dels empresaris espanyols que conformen el grup ‘Economia i societat’, Miguel Iraburu, ha apostat aquest dilluns per “innovar en turisme i indústria a Balears” per a fer front al “procés de desacceleració” de la comunitat que, en la seva opinió, és “innegable”. Segons ha explicat Iraburu en la presentació d’aquest estudi en les instal·lacions de la Cambra de Comerç de Mallorca i que respon, ha dit, a les inquietuds dels empresaris a curt i mitjà termini. És necessari “desestacionalizar i crear un turisme de valor afegit” a Balears.

Acompanyat pel president del Cercle d’Economia de Mallorca, José María Vicens; i el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Antoni Mercant; Iraburu ha remarcat que “no cal matar a la gallina dels ous d’or” i també ha advocat per “tractar d’augmentar el pes de la indústria, que actualment suposa un 6 per cent del Producte Interior Brut (PIB) regional i és una assegurança de vida en qualsevol economia”.

Així mateix, Iraburu ha explicat que Balears té una “molt baixa” inversió en I+D, en educació, de la qual ha explicat que s’està també “per sota de la mitjana, amb el 3 per cent del PIB regional”; i en matèria de sanitat de la qual ha assegurat que “la seva qualitat està per sota de la mitjana de la resta de territoris”.

En aquest sentit, ha insistit que “el deute i el dèficit són els pitjors companys en aquests moments de desacceleració i en els quals Balears sofreix una crisi de creixement per l’arribada de prop de 300.000 noves persones a les Illes en els últims anys que encara no ha estat capaç d’assumir”.

Per part seva, José María Vicens, ha assenyalat que “la paralització política dificulta afrontar tots els reptes que estan per davant” i ha apostat per “afrontar amb consensos entre institucions, empreses i societat, temes com l’educació, la sanitat o el REB”.

Igualment, Antoni Mercant, ha advocat per “abordar el marc legal i constitucional per a aconseguir la digitalització i la transició energètica, entre altres desafiaments”. En definitiva, ha defensat “promoure la competitivitat i innovació, desenvolupament econòmic i social”.

ACCEDEIX A l’ENQUESTA DELS CERCLES

Beneïts Pallassos
Puig, un exemple d’empresa familiar que treballa en un mercat global
Menú