Miquel Sbert, filòleg i expert en Patrimoni cultural a Mallorca, ha posat damunt de la taula algunes de les principals concepcions i manifestacions sobre el que és el germen del Patrimoni Cultural Immaterial i les línies marcades per la UNESCO i la Llei 18/2019, de 8 d’abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les illes Balears.
L’acte, introduït – i glossat- per Tomeu Cantallops, ha volgut ser una clucada d’ulls en aquestes dates a la celebrada festivitat de Sant Antoni alhora que una exhaustiva anàlisi de la història i caràcter viu de nombrosos conceptes com a folklore, entitat, respecte, apropiació, globalització i altres relacionats.
El ponent, que també coneix molt bé l’Administració, també ha assenyalat el treball de les institucions i dels mitjans de comunicació en l’accés i divulgació si bé s’hauria, al seu parer, tenir un horitzó clar en la planificació i coordinació d’esforços.
Miquel Sbert ha detallat les diferències entre tradició, símbol, ritual, neofesta, convencion i altres alternatives uniformitzadores sempre pendent de “la necessitat de la paraula i de la creatidad, que uneixen als pobles i els identifica”.
La conferència, proposta de la Comissió de Cultura del Cercle, ha analitzat aquestes qüestions per a discernir a més si aquest desenvolupament patrimonial és un símptoma de no sentir-nos tots sols i aïllats en un món inhòspit o una cosa pròxima a un negoci.



