- “Intel·ligència artificial aplicada al negoci i l’impacte dels biaixos”
“El 80% dels negocis utilitzen intel·ligència artificial (IA) i el 30% de les empreses estudien incorporar personal dedicat només a l’estudi i al treball de la IA” afirma Cristina Aranda Directora de Màrqueting en *Intelygenz, empresa dedicada al desenvolupament de programari i tecnologies capdavanteres i innovació tecnològica, amb seus a Madrid, Sant Francisco (Califòrnia) i Austin (Texas). En la conferència que ha ofert aquesta tarda conjuntament amb el Cercle d’*Economia a l’Hotel Valparaiso ha donat una visió global de l’estat actual de la Intel·ligència Artificial.
Segons la també cofundadora de MujeresTech, una associació sense ànim de lucre que el seu objectiu és promoure accions perquè hi hagi més dones en el sector digital i homes que recolzin el talent femení, “l’aparició de la intel·ligència artificial ha aconseguit que puguem obtenir majors solucions de manera més ràpida i eficaç”.
“Perquè la IA ofereixi una resposta més encertada, el llenguatge és una eina molt necessària perquè pugui entendre adequadament que és el que vol l’usuari” explica Aranda. Les màquines igual que els éssers humans han de tenir un context adequat de les situacions per oferir millors respostes.
“Els prejudicis que projectem en les dades pot provocar que la Intel·ligència Artificial d’informacions esbiaixades errònies”. L’impacte que tenen les decisions dels equips tècnics que creen i treballen en aquest tipus de tecnologies, segons Cristina Aranda, “ha de tenir un context global de cada situació”.
Cristina Aranda és considerada com una de les 25 persones més influents al món de la tecnologia a Espanya per Business Insider Espanya. Aquest dijous 13 de setembre oferirà una conferència, conjuntament amb el Cercle d’Economia de Mallorca, en la qual explicarà la integració de la Intel·ligència Artificial en les nostres vides durant els últims anys i les seves conseqüències en el futur més proper.