Nous models de negoci més intel·ligents gràcies a la tecnologia

        – Watson un exemple d’eines intel·ligent que dirigirà i controlarà millor la informació del client potencial.

Les noves tecnologies estan creant nous models que aconsegueixen “agilitar els negocis i que siguin més intel·ligents”. Carmen García, Directora de Solucions Cognitives d’IBM per a Banca i Assegurances ha ofert una conferència, aquesta tarda a l’Hotel Valparaiso de Palma, sobre el canvi que les tecnologies exponencials estan realitzant en les professions, negocis i indústries  aquesta tarda a l’Hotel Valparaiso de Palma.

Davant més de mig centenar de persones Garcia va exposar que les tecnologies ens estan fent viure un “moment únic” en la història de la humanitat, creant un gran impacte. Realitzant un petit recorregut des de 1997 fins al 2016. Des del naixement del e-comerce fins a l’inici del Blockchain o de Watson (eina d’IBM). La representant de l’empresa multinacional nord-americana va mostrar el gran creixement que el Big data ha experimentat en els últims dos anys “creant fins al 90% del total mundial de dades”.

“El coneixement del client i el control de la informació s’ha convertit en la font de poder més important” ha assegurat Carmen García. Per això davant la incapacitat humana d’estructurar, dirigir i extreure valor a aquestes dades neixen les eines d’Intel·ligència Artificial (IA). Capaços de canviar la vida laboral, provocant fins i tot “la desaparició de certs llocs de treball en el futur”.

Una d’aquestes IA és Watson una eina d’IBM que ja ha començat a intervenir en les algunes professions, sent un suport perquè els treballadors puguin tenir una major eficiència. La directora de Solucions Cognitives també ha afirmat que de tota manera aquestes IAnecessiten encara “un aprenentatge i un entrenament” per ser completament eficients, però que encara així la seva evolució en el temps ha demostrat que “s’adapta, evoluciona i es converteix en un suport tant per al client com per al treballador”. Una plataforma de serveis que et permet construir una solució cognitiva per oferir al client un millor servei.

Carmen García també ha parlat de l’evolució que està experimentant Blockchain, un sistema operatiu que va a poder “construir aplicacions de negoci entre molts participants i indústries diferents”. Permet tenir un registre compartit, que facilita registrar transaccions i rastrejar actius en una xarxa de negocis. Qualsevol actiu digital o físic pot ser rastrejat i comercialitzat en una mateixa xarxa, reduint el risc i els costos per a les empreses.

En uns anys la influència de les dades provocarà que es creuen “eines per a les persones” tenint un major control sobre el client potencial i coneixent “més ràpid els seus gustos i preferències”. Però també oferirà al client una major transparència per part de l’empresa “creant una major seguretat” de cara al públic.

La tecnologia dictaminarà el futur tecnològic
L’anàlisi de Repensar Balears en el SIWC