El món de l’empresa també viurà una revolució -com ho va ser l’agrícola o la industrial- amb l’ús de la Intel·ligència Artificial (IA) i les seves múltiples possibilitats desplegades en la Intel·ligència Artificial Generativa (GPT) que pot generar continguts de text, imatges o música mitjançant tècniques d’aprenentatge automàtic.
Així s’ha posat sobre la taula en la conferència oferta per Julio Rilo Blanco, CEO de INIXA&Cybersecurity, en les instal·lacions del Hub d’Innovació d’Hotelbeds a Palma, qui va assegurar que es notarà una “bretxa diferencial” entre les empreses que decideixin aplicar la GPT i les que no, perquè suposa una previsió de creixement incuantificable.
Rilo ha afirmat també que: “La societat està més temps en el ciberespai que en l’espai real”.
En la taula rodona, moderada per Llorenç Huguet-Rotger, director del CyberCamp-UIB i que ha dut per títol, “L’oportunitat econòmica de la Intel·ligència Artificial Generativa” han intervingut, Xabier Zabala, Chief Operations Office (COO) en Hotelbeds, Maribel Barceló, secretària de la Unitat d’Innovació Tecnològica en Ciberseguretat de la UIB i Juan Huguet-García, Head of AI, en Latency Data.
Zabala ha assegurat que l’ús d’aquesta tecnologia democratitzarà l’utilització de moltes aplicacions i que ens haurem d’acostumar a viure amb els riscos que suposen. Per a Barceló, aquestes eines també estan canviant molt i molt ràpid i posant més atenció que en el passat a la part de la seguretat.
Per part seva, Huguet-García, “tot el que es pugui automatitzar, s’acabarà automatitzant perquè és una llei no escrita i la transferència de riquesa serà molt més homogènia.