José María Zabala, fundador i president de Zabala Innovation, ha explicat les claus per evitar la dependència del monocultiu turístic de les Illes Balears a partir d’una gran inversió en innovació.
L’enginyer químic i doctor en ciències naturals ha ofert una conferència promocionada per la comissió d’innovació del Cercle i en col·laboració amb la Universitat Nacional d’Educació a Distància a les Illes (UNED) en la qual ha detallat els factors de la competitivitat i la necessària relació entre empreses, administracions, centres tecnològics i universitats per aconseguir-la.
Zabala assegura que “la definició d’innovació és arribar al mercat: un país no innova perquè és ric sinó que és ric perquè innova.”
Per a prendre el pols a la situació de la innovació a Espanya i, en concret, a les Illes Balears, Zabala ha fet una comparativa de les inversions en innovació desenvolupades per algunes empreses enfront de l’economia estatal i ha destacat que la majoria de multinacionals dediquen més doblers que tot el nostre país. De fet, milers de milions menys que indústries com Microsoft o Apple i tant com Volkswagen.
Algunes de les recomanacions per a millorar en el creixement dels projectes innovadors tendrien a veure amb la reducció de la burocràcia i senzillesa de la normativa reguladora, la retenció i crida del talent i la implementació de polítiques d’innovació prioritàries i de naturalesa pública privada.
Més informació en el diari Última Hora.